Skip Navigation Links/ > Ledig tjänst Handläggare till Stockholm Parkering

Ledig tjänst Handläggare till Stockholm Parkering

Stockholm Parkering söker handläggare till enheten Kundservice

Stockholm Parkering ägs av Stockholms stad och  har en viktig roll i Stockholms stads samlade trafik- och parkeringspolitik. Bolagets affärsidé är att bygga nya parkeringsanläggningar och nyttja de befintliga så väl som möjligt så att man skapar utrymme för Stockholm att växa. 


Bolaget ansvarar för ca 230 garage/P-hus och nästan 1 400 ytparkeringar, totalt ca 64 600  parkeringsplatser inom Stockholms stad. Stockholm Parkering har 74 anställda och årsomsättningen är på drygt 600 miljoner kronor.

 

Bolaget befinner sig i en expansiv fas. I den nya stadsdelen Hagastaden bygger vi ett underjordiskt garage med 1000 p-platser och i Norra Djurgårdsstaden påbörjas snart Hjorthagsgaraget med 1600 p-platser.

 

Vår kundservice är bolagets ansikte utåt och ska jobba aktivt för att våra kunder ska känna sig nöjda.Arbetsuppgifterna är varierande men har i huvudsak tre fokusområden: uthyrning av parkeringsplatser, kontrollavgifter och ersättningsärenden. Kundservice upprättar avtal, tillstånd och nycklar samt är ansvariga för all informationshantering till våra kunder.


Du välkomnas till ett varmt team om 11 personer som präglas av gemenskap och hjälpsamma personer. Gruppen består av både juniora och seniora kollegor. Vi sitter i luftiga och fräscha lokaler precis vid Globen; ett öppet kontorslandskap där hela teamet sitter tillsammans. Adressen är Palmfeltsvägen 5, 4 tr.​


Kompetenskrav:

Minst 3-årig gymnasieutbildning

Har god förmåga att bemöta olika typer av personer

Goda kundskaper i MS- office

Mycket goda kunskaper i svenska samt engelska,både i tal och skrift


Meriterande:

Har tidigare erfarenhet av kundservicearbete

Har tidigare erfarenhet av att arbeta med telefon som främsta arbetsredskap

Har tidigare vana av CRM-system, fördelaktigt Microsoft CRM

God geografisk kännedom om Stockholm

Kännedom om hyreslagen


Personliga egenskaper

Lösningsorienterad, serviceinriktad med en positiv inställning

Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift, främst via telefon då det är vårt viktigast arbetsredskap

God samarbetsförmåga och flexibel i kontakt med medarbetare och kunder

Tempot i teamet varierar, därför behöver du vara stresstålig och duktig på att alltid leverera hög kvalité oavsett period


Övrigt

Urval sker löpande under rekryteringsprocessen. 

Vi undanber oss bestämt kontakt från annonssäljare och andra rekryteringsföretag.


Omfattning: Tills vidare, heltid​

Löneform: Månadslön, individuell lönesättning. 


Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse


Sista ansökningsdag är den 5 maj  2019.


Har du frågor rörande tjänsten, vänligen kontakta:

Ronnie Öberg Kundservicechef 08-772 96 12


Länk till att söka jobbet, du måste logga in där (görs överst till höger på sidan )​




Taket på P-hus S:t Eriksplan. P-huset är ett våra egna anläggningar. Detta är ett exempel på hus vi arbetar för en bättre stadsmiljö.                
 


Stockholm Parkering är ett kommunalt bolag som ägs av Stockholms stad.

 

Fakta om oss:

Omsättning

607 mnkr

Antal anställda

73 årsanställda

Antal P-platser bolaget 

ansvarar för

64 600

Antal P-hus och garage

233

Antal ytparkeringar

1 387

Antal infartsparkeringar

34

Antal anläggningar 

bolaget äger

32 med cirka 6 400 platser



Årsredovisning 2017


Årsredovisning 2017 (pdf)​​


Vi är ett kommunalt  bolag

Detta innebär att vi vid sidan av de ekonomiska målen, har också många samhällsnyttiga uppdrag från vår ägare, Stockholms stad.​

 

Se bildspelet om dessa (pdf )​

​​​​​​​​​​​​​​​​​​