Skip Navigation Links/ > Ledig tjänst timanställd till Kundservice Stockholm Parkering

Ledig tjänst timanställd till Kundservice Stockholm Parkering

Timanställd till kundservice

Arbetsplatsbeskrivning

Stockholm Parkering ägs av Stockholms stad och har en viktig roll i Stockholms stads samlade trafik och parkeringspolitik. Bolagets affärsidé är att bygga nya parkeringsanläggningar och nyttja de befintliga såväl som möjligt så att man skapar utrymme för Stockholm att växa. Bolaget ansvarar för 234 garage/p-hus

och drygt 1 400 ytparkeringar, totalt för 65 800 parkeringsplatser inom Stockholms stad. 


Stockholm Parkering har 70 anställda och årsomsättningen var 2017 cirka 599 miljoner kronor. Bolaget befinner sig i en expansiv fas där vi bland annat bygger ett antal nya garage. I den nya stadsdelen Hagastaden bygger vi

ett underjordiskt garage med drygt 1000 p-platser. 


På kundservice arbetar elva medarbetare. Vår kundservice är

bolagets ansikte utåt och ska jobba aktivt för att få nöjdare kunder. Kundservice hanterar i huvudsak tre fokusområden, uthyrning, ersättningsärenden och kontrollavgifter. Utöver dessa områden hanterar kundservice felanmälningar.


Kundservice upprättar avtal, tillstånd och nycklar samt är ansvariga för all informationshantering till våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår även att bemanna receptionen på Palmfeltscenter. I receptionen kan våra kunder få personlig service med allt från att teckna avtal till att hämta nycklar.


Kundservice finns på bolagets huvudkontor, Palmfeltsvägen 5 i Johanneshov, mitt emot T-bana Globen.


Arbetsbeskrivning

Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst eller kanske annat serviceyrke gentemot kunder.

Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Eftersom du kommer att arbeta mycket

med telefonen som redskap är det viktigt att du känner dig trygg i det och att du har lätt att förmedla

service över telefon.


Kvalifikationer

För att lyckas i rollen behöver du vara van vid att arbeta i ett högt tempo och ha en förmåga att arbeta

effektivt och noggrant tills ärenden är avslutade. Det är viktigt att du är trygg i dig själv och har stort

tålamod. Kommunikation är en central del av rollen och det är därför viktigt att du kan uttrycka dig

tydligt och välformulerat, och också är en god lyssnare med förmåga att vara mottaglig och anpassa dig

till situationen. För att trivas i rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad

och flexibel.


Övrigt

Vi söker timanställda som vill jobba extra i vår kundtjänst. Det kan gälla både enstaka dagar vid t.ex.

sjukdom och längre frånvaro i samband med semester. Våra arbetstider är 8.00-16.45 måndag-torsdag

och 8.00-16.15 fredagar.


Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader

Anställningens omfattning: Deltid

Antal lediga befattningar: 1


Sysselsättningsgrad: 100

Ort: Stockholm

Län: Stockholms län


Ref. nr: 2018/6119

Kontakt: Lisbeth Gatenborg lisbeth.gatenborg@stockholmparkering.se


Sista ansökningsdag: 2018-10-22


Länk till annons: http://stockholmsstad.mynetworkglobal.com/what:job/jobID:228575/​





Taket på P-hus S:t Eriksplan. P-huset är ett våra egna anläggningar. Detta är ett exempel på hus vi arbetar för en bättre stadsmiljö.                
 


Stockholm Parkering är ett kommunalt bolag som ägs av Stockholms stad.

 

Fakta om oss:

Omsättning

599 mnkr

Antal anställda

69 årsanställda

Antal P-platser bolaget 
ansvarar för

65 800

Antal P-hus och garage

231

Antal ytparkeringar

1 372

Antal infartsparkeringar

33

Antal anläggningar 
bolaget äger

32 med cirka 6 300 platser


Se vad hände hos Stockholm Parkering 2017 - och vad händer 2018


Årsredovisning 2017


Årsredovisning 2017 (pdf)​​


Vi är ett kommunalt  bolag

Detta innebär att vi vid sidan av de ekonomiska målen, har också många samhällsnyttiga uppdrag från vår ägare, Stockholms stad.​

 

Se bildspelet om dessa (pdf )​

​​​​​​​​​​​​​​​