Ledig tjänst Kundservicechef

Stockholm Parkering ägs av Stockholms stad och har en viktig roll i Stockholms stads samlade trafik- och parkeringspolitik. Bolagets affärsidé är att bygga nya parkeringsanläggningar och nyttja de befintliga såväl som möjligt skapa utrymme för Stockholm att växa. Bolaget ansvarar för 63 600 parkeringsplatser inom Stockholms stad fördelade på 1 366 ytparkeringar och 240 garage/p-hus, varav 32 är egna fastigheter.

Stockholm Parkering har drygt 70 anställda och en årsomsättning om cirka 600 miljoner kronor. Bolaget både driver parkeringsanläggningar och bygger nya anläggningar. Stockholm Parkerings kontor ligger i Globenområdet i Stockholm.

Avdelningen Marknad och affärsutveckling söker ny medarbetare. På avdelningen arbetar 19 medarbetare. Uppdraget fokuserar på att sköta den dagliga IT och systemförvaltningen, driva utvecklingsprojekt inom Marknad, IT och parkeringsteknik samt sköta bolagets kundservice med målet öka beläggningen i våra anläggningar samt ge god service till våra kunder. Kundservice är organiserad som en egen enhet med en kundservicehef.

Information om tjänsten

I rollen som Kundservicechef leder och driver du ett team om 11 medarbetare med att skapa ännu nöjdare kunder, effektivisera och förbättra de arbetssätt och processer som omger kundservicearbetet. Engagemang och samarbete med bolagets övriga avdelningar är av stor vikt. Du har ett helhetsansvar för en fungerande och effektiv kundserviceprocess från första kontakt till löst problem.

Vi söker dig som är modig, resultatinriktad, tydlig och lyhörd. Du förstår vikten av att arbeta med att skapa ett bra och utvecklande arbetsklimat genom engagemang, arbetsglädje och samarbete.

Arbetsuppgifter

  • Sätta och följa upp mål, både på individ och gruppnivå

  • Leda och driva arbetet med att skapa ännu nöjdare kunder, effektivisera och förbättra de arbetssätt och processer som omger kundservicearbetet.

  • Budget, personal- och arbetsmiljöansvar

  • Säkerställa att enheten efterlever beslutade rutiner

  • Ansvara för uthyrningsprocessen

  • Ansvar för handläggning och beslut om kontrollavgifter

  • Identifiera och driva igenom löpande förbättringsprojekt med målet att skapa en effektivare kundservice och en ännu bättre kundupplevelse.

  • Erfarenhet att arbeta i en contact center platform

Vi söker dig som

Du har tidigare erfarenhet från liknande roller. Du arbetar affärsdrivet och resultatinriktat mot högt uppsatta mål samtidigt som du uppskattar att arbeta i den operativa vardagen. Du tänker strategiskt och du motiveras av att driva igenom förbättringsarbete.

För att lyckas i rollen tror vi att du har

  • Högskoleutbildning inom adekvat område eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt

  • Erfarenhet från kundservicebranschen

  • Erfarenhet som chef och att leda personal

  • Körkort B

  • Erfarenhet från arbete med MS CRM och Qlickview är en merit

  • Utbildning i hyreslagen och LKOP är meriterande

Som person är du

Du är en tydlig ledare och en god kommunikatör som kan entusiasmera dina medarbetare och skapa rätt förutsättningar för en kundfokuserad kultur.

Du är:

  • Lösningsfokuserad och ser möjligheter i utmaningar

  • Kommunikativ med ett närvarande ledarskap

  • Proaktiv genom planering och flexibilitet

  • Innovativ - vågar prova nytt samtidigt som du förstår historiken.

  • Hög känsla för kvalitet och förmåga att växla i arbetsuppgifter utan att tappa tempo

  • Uthållig och resultatinriktad med förmåga att engagera och följa upp medarbetare

Upplysningar om tjänsten

Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning.

Sista ansökningsdag är 2021-05-21

Intervjuer kommer att ske löpande.

För ytterligare information kontakta:

Christina Grothe, avdelningschef 08-772 96 01

christina.grothe@stockholmparkering.se

Anne Lintala (SACO ) 08-772 96 85

anne.lintala@stockholmparkering.se

Länk till att söka jobbet

https://stockholmsstad.varbi.com/what:job/jobID:399542/?lang=se