Fler leveransboxar på bolagets parkeringar

Pressmeddelande från Stockholm Parkering 2020-09-28

Stockholm Parkering har två garage med leveransboxar; P-hus  Slottsbacken och Odenplan cykelgarage.  Leveransboxarna har uppskattats av såväl parkeringskunder och övriga och därför öppnar Stockholm Parkering upp för leveransboxar även vid övriga parkeringar. I ett första skede installeras nu leveransboxar i ytterligare fem anläggningar.

Stockholm Parkering har ett tydligt ägardirektiv att verka för hållbar mobilitet. Bolagets parkeringsanläggningar utvecklas från renodlade parkeringsanläggningar för bilar till mobilitetshubbar där bilar, MC, cyklar, bilpooler och leveranser samlas.

Genom att skapa mobilitetshubbar i hela staden underlättar vi för alla stockholmares vardag. Framtidens parkeringsanläggningar innehåller lösningar för en hållbar mobilitet, oavsett färdmedel, säger Daniel Helldén (MP) trafikborgarråd och ordförande i Stockholm Parkering.
Den utvecklingen vi nu ser innebär att Stockholm Parkerings anläggningar kommer att fylla än en viktigare roll i framtiden när vi ska bistå alla stockholmare behov av transporter. Leveransboxarna är ett tydligt steg i den riktningen, säger Christian Rockberger, VD för Stockholm Parkering.

Leveransboxar erbjuds i Stockholm Parkerings anläggningar genom:

Instabox

• P-hus Slottsbacken, Gamla stan
  • Odenplans cykelgarage, Odenplan
  • P-hus Norra Real, Norrtull
  • P-hus Kölnan, Hammarby Sjöstad
  • Högalidsgaraget, Hornstull

PostNord

• Ropstens infartsparkering
  • P-hus Gallerian, City

Leveransboxarna finns tillgängliga i alla sju parkeringsanläggningar från den sista september 2020.